Ta spletna stran uporablja piškotke. Z brskanjem po strani se strinjate z našo izjavo o Piškotkih. Sprejmi in zapri
    zit-09-2016-72

    Življenje in tehnika 9/16

    letnik LXVII, september 2016

    Redna cena: 4,20 €

    W3W = G3G -- Globalno tribesedno geolociranje
    Joc Triglav

    What3words je globalna mreža kvadratov velikosti približno 3 × 3 m, vsak od njih pa ima na našem planetu trajno določen nespremenljiv naslov, sestavljen iz enolične kombinacije treh različnih besed. Preprosteje pravzaprav sploh ne gre. Novi sistem je v uporabniškem smislu neprimerno boljši od koordinatnih sistemov (čeprav brez koordinatnega sistema v ozadju sploh ne bi mogel nastati ali delovati!) oziroma vsakokratnih sistemov poštnih naslovov. Odpade tudi skrb glede novih ali spremenjenih uličnih naslovov, saj je W3W-naslov trajen, nespremenljiv in določen za vsak tak kvadrat kjer koli na Zemlji, bodisi na kopnem ali na morju.


    BAKTERIJE IN RJAVENJE KOVIN
    Tomaž Rijavec

    Korozijo kovin, po domače rjavenje, vsi zelo dobro poznamo. Gre za razpadanje in razkrajanje površine kovin zaradi kemičnih ali elektrokemičnih procesov. Po nekaterih ocenah ima industrija skupaj več kot trilijon evrov letnih izgub prav zaradi tega procesa. Rjavenje pomeni enega največjih problemov v svetovnem gospodarstvu, saj se dotika tako rekoč vseh industrijskih panog. Z vprašanji, kako bi ga zavrli in ali je to pravzaprav sploh mogoče, se zato ukvarjamo že zelo dolgo. Razvili smo različne barve, premaze in zaščite, ki vsaj začasno zavrejo ta proces. A kaj, ko se tudi na površini takšnih premazov kmalu naselijo različni mikroorganizmi, ki vse prej kot pomagajo ohranjati obstojnost kovine.


    INŽENIRSKA TRAGEDIJA 20. STOLETJA
    Matija Majhen

    Pred nekaj več kot petimi desetletji se je v dolini Vaiont v Italiji zgodila ena največjih inženirskih katastrof vseh časov. Nepričakovano razlitje vode iz akumulacijskega jezera, ki ga je sprožil plaz okoli 260 milijonov m3 skalovja in zemljine s pobočja gore Monte Toc, je zahtevalo 2000 življenj. Tako mediji kot tudi strokovna javnost so hitro ugotovili, da sta za nesrečo kriva lakomnost investitorjev in malomarnost inženirjev. Uradna preiskava je pokazala, da je bilo razlogov za sprožitev plazu, globokega najmanj 100 m in širokega vsaj 2000 m, več, vendar bi bilo nesrečo kljub temu mogoče preprečiti. Sile, ki so delovale na pregrado ob plazu, so bile več kot desetkrat večje od projektnih, a jez vseeno še danes stoji nepoškodovan na mestu, kjer je bil zgrajen.

    Vital Sever
    SVET ZNANOSTI IN TEHNIKE
    Damir Žniderič
    Obletnice: 130 let Hall–Héroultovega procesa
    Joc Triglav
    W3W = G3G -- globalno tribesedno geolociranje
    Tomaž Rijavec
    Bakterije in rjavenje kovin
    Vital Sever
    Upravljanje oblakov
    Matija Majhen
    Inženirska tragedija 20. stoletja

    Peter Zidar
    Pohitritev kitajskih železnic
    Jana Aupič
    Astrokemija
    Matija Križnar
    Darwin in njegovi fosili
    Milan Petek Levokov
    ZNANSTVENA FANTASTIKA Obisk iz vesolja
    Urška Pajer
    Efemeride oktober 2016
    Aram Karalič
    Spletarna

    Leto izida2016
    PodročjaRevija ŽIT

    Sorodne knjige

    Unsafe JavaScript attempt to access frame with URL about:blank from frame with URL file:///srv/www/ekdis.si/page_content.js. Domains, protocols and ports must match. Array